Кабіною називається частина ліфта, що знаходиться в шахті. Вони повинні відрізнятися підвищеною жорсткістю проти ударів та поштовхів. Її конструкція повинна відповідати всім технічним вимогам, жорсткості, безшумності, плавності ходу та точності зупинки. Усередині вона має бути обладнана спеціальними пристроями, які забезпечують безпеку та комфорт пасажирів.
КУПЕ КАБІНИ ЛІФТУ
У ліфтобудівній термінології часто трапляється таке поняття, як купе кабіни ліфта. Це приміщення у самій кабіні, призначене для перебування у ньому людей. Тобто це саме те, що ми бачимо, коли відчиняються двері ліфта і ми робимо крок уперед. Купе кабіни ліфта має безліч характеристик, вимог та видів.
ВИМОГИ ДО КУПИ КАБІНИ ЛІФТУ
Оскільки купе призначене насамперед для людей (у вантажних ліфтах – для вантажів, проте вносять туди їх теж люди), то до нього висуваються вимоги безпеки, комфорту та надійності. Отже, будь-яке купе пасажирського ліфта повинно мати:
• освітлення;
• вентиляцію;
• панель управління кабіною ліфта;
• безпечні стіни та підлога;
• засоби зв’язку з оператором ремонтної чи рятувальної служби.
Варто додати, що все перераховане вище має бути максимально закріплене, а всі елементи живлення та контролю по можливості заховані всередині стін кабіни. Потрібно це для того, щоб ніхто, окрім майстрів обслуговуючої чи ремонтної компанії, не мав до них доступу.
ОСВІТЛЕННЯ ТА ВЕНТИЛЯЦІЯ
У пасажирських ліфтах освітлення та вентиляція є необхідними елементами. Крім того, за їх наявністю та якістю функціонування постійно стежить комісія, керуючись при цьому масою законодавчих актів.
Освітлення у купе ліфтових кабін може бути найрізноманітнішим, починаючи від звичайних флуоресцентних ламп денного світла, прихованих панелями плексигласу або пластику з особливими властивостями, і закінчуючи точковим діодним освітленням. Звичайно, це позначається на ціні. Для збільшення естетичних властивостей можуть застосовуватись і спеціальні неонові трубки або світлодіодні стрічки.
Вентиляція загалом ділиться на дві великі категорії:
• пасивну – просто отвори, пов’язані невеликими каналами із загальною системою вентиляції шахти;
• активну – один або кілька вентиляторів, прихованих під обшивкою стін або стелі. Вони можуть мати різну потужність та рівень шуму. Активна вентиляція найчастіше застосовується у вантажних ліфтах із високим рівнем пилу. Також така система вентиляції може виступати і у вигляді повноцінних кондиціонерів – в офісних та котеджних ліфтах.
СТІНИ КУПЕ
Нині стіни купе кабіни ліфта найчастіше роблять із кількох горизонтальних чи вертикальних металевих панелей. Як матеріал виступає нержавіюча або порошкова сталь, а також різні сплави, що включають алюміній. Панелі закріплюються за допомогою звичайних заклепок або спеціальних пазів складної конструкції зі спеціальними замками. Останні виключають можливість їхнього розчеплення. Такий влаштування стін значно полегшує монтаж ліфтів, якщо він проводиться безпосередньо на меті або в самій шахті.
ПІДЛОГА
В даний час у кабінах ліфтів використовуються два види пристрою підлоги:
• статична – звичайна підлога, що складається зі знімних металевих панелей і закріплена нерухомо;
• плаваюча – знаходиться у підвішеному стані на спеціальних механізмах, пов’язаних із процесором керування всією ліфтовою системою. Коли в купе заходить людина, тобто на підлогу виявляється навантаження, вона опускається та замикає певні контакти. Таких контактів зазвичай три пари. Перші спрацьовують, якщо навантаження на підлогу перетинає межу мінімальної. Тобто таке навантаження є мінімальним для переміщення кабіни. Друга пара контактів спрацьовує при завантаженні кабіни на 90% від максимальної вантажопідйомності, а третя – при 110%. У разі спрацьовує сигнал «Перевантаження» і кабіна ліфта починає руху. Така підлога дозволяє, крім того, контролювати вантажопотік протягом дня. Що стосується покриття, воно може бути абсолютно будь-яким. Лінолеум, ДСП або навіть паркет – цілком можливі варіанти.
ЕЛЕМЕНТИ УПРАВЛІННЯ
До елементів управління купе кабіни ліфта можна віднести панель з кнопками вибору потрібного поверху. Крім того, на ній часто присутня кнопка зачинення та відчинення дверей. Деякі моделі також обладнані цифровим табло, що показує, на якому поверсі зараз знаходиться кабіна.
Кнопки керування, спочатку пластикові, в даний час вже замінюються сенсорними або стильними металевими з підсвічуванням за її обідом. Крім того, для боротьби з вандалізмом у ліфтах встановлюють особливо міцні металеві кнопки, стійкі до всіх видів пошкоджень.
КУПЕ КАБІНИ ЛІФТУ
У ліфтобудівній термінології часто трапляється таке поняття, як купе кабіни ліфта. Це приміщення у самій кабіні, призначене для перебування у ньому людей. Тобто це саме те, що ми бачимо, коли відчиняються двері ліфта і ми робимо крок уперед. Купе кабіни ліфта має безліч характеристик, вимог та видів.
ВИМОГИ ДО КУПИ КАБІНИ ЛІФТУ
Оскільки купе призначене насамперед для людей (у вантажних ліфтах – для вантажів, проте вносять туди їх теж люди), то до нього висуваються вимоги безпеки, комфорту та надійності. Отже, будь-яке купе пасажирського ліфта повинно мати:
• освітлення;
• вентиляцію;
• панель управління кабіною ліфта;
• безпечні стіни та підлога;
• засоби зв’язку з оператором ремонтної чи рятувальної служби.
Варто додати, що все перераховане вище має бути максимально закріплене, а всі елементи живлення та контролю по можливості заховані всередині стін кабіни. Потрібно це для того, щоб ніхто, окрім майстрів обслуговуючої чи ремонтної компанії, не мав до них доступу.
ОСВІТЛЕННЯ ТА ВЕНТИЛЯЦІЯ
У пасажирських ліфтах освітлення та вентиляція є необхідними елементами. Крім того, за їх наявністю та якістю функціонування постійно стежить комісія, керуючись при цьому масою законодавчих актів.
Освітлення у купе ліфтових кабін може бути найрізноманітнішим, починаючи від звичайних флуоресцентних ламп денного світла, прихованих панелями плексигласу або пластику з особливими властивостями, і закінчуючи точковим діодним освітленням. Звичайно, це позначається на ціні. Для збільшення естетичних властивостей можуть застосовуватись і спеціальні неонові трубки або світлодіодні стрічки.
Вентиляція загалом ділиться на дві великі категорії:
• пасивну – просто отвори, пов’язані невеликими каналами із загальною системою вентиляції шахти;
• активну – один або кілька вентиляторів, прихованих під обшивкою стін або стелі. Вони можуть мати різну потужність та рівень шуму. Активна вентиляція найчастіше застосовується у вантажних ліфтах із високим рівнем пилу. Також така система вентиляції може виступати і у вигляді повноцінних кондиціонерів – в офісних та котеджних ліфтах.
СТІНИ КУПЕ
Нині стіни купе кабіни ліфта найчастіше роблять із кількох горизонтальних чи вертикальних металевих панелей. Як матеріал виступає нержавіюча або порошкова сталь, а також різні сплави, що включають алюміній. Панелі закріплюються за допомогою звичайних заклепок або спеціальних пазів складної конструкції зі спеціальними замками. Останні виключають можливість їхнього розчеплення. Такий влаштування стін значно полегшує монтаж ліфтів, якщо він проводиться безпосередньо на меті або в самій шахті.
ПІДЛОГА
В даний час у кабінах ліфтів використовуються два види пристрою підлоги:
• статична – звичайна підлога, що складається зі знімних металевих панелей і закріплена нерухомо;
• плаваюча – знаходиться у підвішеному стані на спеціальних механізмах, пов’язаних із процесором керування всією ліфтовою системою. Коли в купе заходить людина, тобто на підлогу виявляється навантаження, вона опускається та замикає певні контакти. Таких контактів зазвичай три пари. Перші спрацьовують, якщо навантаження на підлогу перетинає межу мінімальної. Тобто таке навантаження є мінімальним для переміщення кабіни. Друга пара контактів спрацьовує при завантаженні кабіни на 90% від максимальної вантажопідйомності, а третя – при 110%. У разі спрацьовує сигнал «Перевантаження» і кабіна ліфта починає руху. Така підлога дозволяє, крім того, контролювати вантажопотік протягом дня. Що стосується покриття, воно може бути абсолютно будь-яким. Лінолеум, ДСП або навіть паркет – цілком можливі варіанти.
ЕЛЕМЕНТИ УПРАВЛІННЯ
До елементів управління купе кабіни ліфта можна віднести панель з кнопками вибору потрібного поверху. Крім того, на ній часто присутня кнопка зачинення та відчинення дверей. Деякі моделі також обладнані цифровим табло, що показує, на якому поверсі зараз знаходиться кабіна.
Кнопки керування, спочатку пластикові, в даний час вже замінюються сенсорними або стильними металевими з підсвічуванням за її обідом. Крім того, для боротьби з вандалізмом у ліфтах встановлюють особливо міцні металеві кнопки, стійкі до всіх видів пошкоджень.
Ви можете замовити індивідуальний дизайн ліфтової кабіни!